Monday, May 17, 2010

Cabaran Pertama...

Saya tidak melihat pagar besi itu sebagai halangan kerana sekiranya saya menganggapnya sebagai halangan saya tidak akan mempunyai motivasi yang tinggi untuk meruntuhkannya. Sebaliknya saya menganggap pagar besi itu sebagai cabaran kerana melalui cabaran ia pasti mencabar hati dan minda saya untuk terus berusaha melaluinya. Halangan itu sebenarnya hanya ada di dalam diri kita. Kita yang membentuk halangan itu menjadi halangan, halangan itu menjadi rintangan, halangan itu menjadi pelemah jiwa. Sedangkan Allah telah memberikan kita hati dan akal fikiran untuk melalui semua halangan itu.

Sebaliknya jika kita melihat halangan dari sudut pandang yang berbeza dari orang biasa maka di situlah keluarbiasaan kita. Sentiasalah mencabar hati dan minda kita supaya sentiasa menjadi orang yang luar biasa...