Thursday, August 4, 2011

Monolog diulit mimpi indah...



Monolog 1:

Hebatnya baginda, sabarnya baginda, membawa Islam yang suci ditengah-tengah bangsa Arab yang jahil dan ganas. Bangsa Arab yang sangat berpegang kuat kepada agama nenek moyang mereka. Jauhnya aku dari kehebatan baginda.Hanya ada sedikit kesabaran tanpa apa-apa kehebatan...

Monolog 2:

Tingginya keimanan baginda, kuatnya usaha baginda, tegapnya tawakkal baginda di dalam perjuangan meletakkan kemuliaan islam yang suci itu. Jauhnya aku dari usaha dan tawakkal baginda...

Monolog 3:

Dalam kesusahan mampu tersenyum, dalam keletihan mampu berikhlas, dalam kesukaran mampu berdiri, dalam kesempitan mampu memberi dan dalam kesakitan mampu mengingati maslahah ummah, di manakah aku? Jauhnya aku...


Ya Allah, dalam kesukaran perjuangan, dalam kepayahan menahan kesabaran, dalam kesempitan ruang dan peluang, dan dalam segala kekurangan kurniakan aku semangat juang yang tinggi di atas jalan ini, jalan yang tidak ramai melaluinya, jalan panjang dan sepi.....