Tuesday, February 8, 2011

Pesan Cikgu kepada saya...


Semasa di Tingkatan 3A1 (kalau tak silap) bersama Cikgu Hasnah Johan dan Cikgu Norhizan Yahya semasa melawat Muzium DiRaja Pekan, Pahang. Cikgu Hasnah mengajar saya Geografi (Saya memperolehi Peringkat 3 semasa SRP) dan Cikgu Norhizan Yahaya mengajar Sejarah (Saya memperolehi Peringkat 2 semasa SRP). Selain dari mengingati jasabaik cikgu-cikgu saya ini, saya mengingat mereka dari segi Cikgu Hasnah sangat suka memakai baju kurung Johor/Pahang waktu itu dan Cikgu Norhizan sangat effective dengan nota Sejarahnya.
February 7 at 12:30am
Dari Ckgu Hasnah
Between
You and Hasnah Johan
Hasnah Johan February 5 at 9:58pm Report

Walaikum salam. terima kasih kerana ingat pd saya. Sebagai guru semuanya automatik sejak dulu lagi: memaafkan. mengiklaskan, menginginkan kejayaan untuk anak didik yag dikasihi. ckgu juga ucapkan selamat menjalani hidup dengan cemerlang redho dan tawakal pada Allah. Semoga bahagia d dunia hingga ke akhirat beserta keluarga tersayang .amin.

Shamsida Binti Mohd Nor February 6 at 10:47pm
Terima kasih cikgu. Sayapun jadi cikgu juga...dunia pendidikan hari ini sangat tinggi cabarannya. Doakan saya berjaya mengharunginya.

Hasnah Johan February 7 at 12:30am Report
Insya-Allah..jadi pendidik memang mencabar . Apa yang penting ialah niat : "ilmu Allah untuk di sampaikan kerana Allah"... kita tidak berdaya sama sekali melainkan dengan ikhsan dan rahmat dariNya. berusahalah dengan ikhlas dan dengan cara yg sangat baik & indah dengan redho. Bersihkan hatinya dan tawanlah ia(anak didikmu).. Saya doakan usaha Shamsidar memberi kesan dan barokah insya-Allah. Amin.

Shamsida Binti Mohd Nor February 7 at 8:30pm
Amin. Terima kasih banyak cikgu, nasihat yang sangat berguna dan saya akan ikut, insyaAllah.