Tuesday, March 16, 2010

Tanda-tanda Kebesaran Allah

Saya memetik berita mengenai penemuan ini dari yahoo news.Berita mengenai penemuan makhluk seperti seekor udang, 600 kaki di dalam ais di kawasan Antartika yang membuatkan saintis NASA begitu teruja dengan penemuan ini. Berikut adalah sebahagian daripada beritanya.

WASHINGTON – In a surprising discovery about where higher life can thrive, scientists for the first time found a shrimp-like creature and a jellyfish frolicking beneath a massive Antarctic ice sheet.
Six hundred feet below the ice where no light shines, scientists had figured nothing much more than a few microbes could exist.
That's why a NASA team was surprised when they lowered a video camera to get the first long look at the underbelly of an ice sheet in Antarctica. A curious shrimp-like creature came swimming by and then parked itself on the camera's cable. Scientists also pulled up a tentacle they believe came from a foot-long jellyfish.
"We were operating on the presumption that nothing's there," said NASA ice scientist Robert Bindschadler, who will be presenting the initial findings and a video at an American Geophysical Union meeting Wednesday. "It was a shrimp you'd enjoy having on your plate."
"We were just gaga over it," he said of the 3-inch-long, orange critter starring in their two-minute video. Technically, it's not a shrimp. It's a Lyssianasid amphipod, which is distantly related to shrimp.

Lalu saya teringat kepada Surah Ar-Rahman yang boleh diteliti sebagai menerangkan kejadian ini. Dari terjemahan Surah Ar-Rahman, menggambarkan bahawa setiap kejadian itu adalah di bawah kekuasaan Allah dan manusia hendaklah melihat setiap kejadian Allah itu sebagai tanda-tanda kebesaranNya dan janganlah mendustakan nikmat yang telah Allah kurniakan.

Terjemahan dari Surah Ar-Rahman (Ayat 19 - 25):
19. Dia membiarkan dua lautan mengalir yang keduanya kemudian bertemu, 20. antara keduanya ada batas yang tidak dilampaui masing-masing [1443]. 21. Maka nikmat Tuhan kamu yang manakah yang kamu dustakan? 22. Dari keduanya keluar mutiara dan marjan.23. Maka nikmat Tuhan kamu yang manakah yang kamu dustakan? Dan kepunyaanNya lah bahtera-bahtera yang tinggi layarnya di lautan laksana gunung-gunung 25. Maka nikmat Tuhan kamu yang manakah yang kamu dustakan?